saya

saya

Tuesday, 3 January 2012

Dyana Farizza harus berubah!!!

Assalamuailaikum w.b.t..

kita semua memang tak pernah menjangka apa yang Allah nak kurniakan dekat kita kan?
tak sangka Allah itu adalah perancang terhebat dalam kehidupan kita..
kadang-kadang kita lupa dekat Allah 
kita leka hanyut dengan dunia je..
tapi bila Allah bagi kita dugaan 
masa itu hanya Allah jer yang ada dalam fikiran kita kan?
hmmm..

sama lah macam aku...
dulu aku lupa Allah
tapi sekarang bila dugaan demi dugaan yang menimpa diri aku
aku mula sedar yang aku semakin jauh dengan Allah..
aku mula sedar yang aku banyak buat dosa atas muka bumi dye...
aku mula sedar dengan dugaan-dugaan itu...

aku terfikir layak ke manusia macam aku 
yang selalu engkar dengan suruhan Allah
nie hirup udara yang Allah bagi?
guna akal yang Allah kurniakan?

Ya Allah bertapa malunya aku 
bertapa hinanya aku
bertapa jahilnya aku

aku tak pernah mensyukuri nikmat kau 
malahan aku selalu buat perkara mungkar kau..

hmmm..
AKU HARUS BERUBAH..
mati tak pernah mengira masa..
mati bila-bila je..
sedar dyana!! sedar!!

No comments:

Post a Comment