saya

saya

Saturday, 14 January 2012

:cahaya keinsafan:

Assalamuailaikum w.b.t

Banyak benda yang aku nak berkongsi untuk posts kali nie..

hari ni kami lepak bersama.. seperti biasa tiada yang kurang antara kami.. saling mencukupi antara satu sama lain..
D,F,A,S,Z
sedang kami lepak bersama dan berborak tertiba salah seorang dari kami membuka cerita..

ni antara dialog yang aku ingat.. kalau lupa sorry..

A: korang rasa kita dapat berkumpul macam ni lagi tak dekat akhirat nanti..
D(aku lah): asal cakap macam ni? dah tak sabar sangat ke?
A:bukan lah.. korang dengar tak bunyi apa tu?
azan asar berkumandang.:(
S: azan asar kenapa?
A: cube korang tengok sekarang ni azan asar tapi kitaorang still melepak sembang-sembang.. tak rasa bersalah langsung dengan Allah.. dah lah kita tumpang dunia dia.. hirup udara yang dia bagi percuma.. guna akal yang dia bagi percuma.. hmm..
Z: ha;a ek.. kadang-kadang aku rasa macam tak layak untuk hidup dekat dunia ni.. kita ni nama je islam tapi sembahyang jauh sekali.. azan boleh buat bongok jer.. 
D:aku pun rasa macam itu.. kita nie banyak sangat dose kat dunia ni...
A:kita bukan setakat buat dosa abaikan waktu solat kita tapi kita semua nie bercouple2.. kan dah terang-terangan yang bercouple itu haram.. tapi kita semua buatkan.. aku pun sama..
F:bukan itu jek.. kita selalu takut yang kita nie ketingalan zaman dalam berfesyen.. tengok lah pakaian kita semua ni.. dengan selendang yang tak tutp bahagian dada.. dengan jeans ketat masing-masing.. aku pun kita semua.. enta macam mana lah kita semua nantikan kat akhirat.. entah dapat kumpul macam ni balik ke tak kan..
M:dah tahu 2 bagus lah.. jadi kita semua mestilah berubah.. tak perlu berubah mendadak.. tapi slow-sloe berubah boleh kan.. dari yang ad couple 2 kurang-kurangkan.. kita semua buat dosa tapi ayah kita yang tanggung.. kadang-kadang aku fikir, aku kesian dekat ayah aku.. kita semua date nan bf masing-masing tapi ayah kita yang tanggung dosa date kita 2 kan?
D:ha'a an.. ada setengah perempuan nie bila dah kawin baru nak bertudung sebab takut suami diaorg masuk neraka tapi x nak fikir ke ayah dorang yang tengah tanggung dosa diaorang sekarang..
A: entahlah kita semua nie sebernya tak layak lagi nak msuk syurga.. jadi semua dah besar dah boleh fikir baik buruk sesuatu perkata fikirlah..

secara tertiba timbul rasa keinsafan dalam jiwa kami.. dulu kami sering hanyut dengan dunia.. terlalu kejarkan dunia.. istilah BERCOUPLE  bagi kami perkara biasa.. adakalanya azan maghrib berkumandang kami semua sibuk dengan karaoke.. tengok movie.. teruk nyer kami... tapi kami bersyukur masih diberi peluang untuk perbaiki kekurangan diri kami.. kami tak nak terus hanyut.. bercinta memang fitrah tapi lebih baik jika cinta hati hanya sang si bakal suami seorang saja yang memiliki nya.. 

kami ada membuat perjanjian dalam persahabatan kami
insyahallah jika tuhan mengizinkan kami ingin
berkumpul semula di akhirat seperti mana kami berkumpul didunia..

^kami cuba untuk tidak BERCOUPLE.. membuang istilah bercouple dalam kehidupan kami.. dan mengikuti cara S "kami tak bercinta tapi hanya berkenalan secara rapat"
semoga impian kami yang pertama tercapai^


^kami cuba sedaya upaya dan mengeluarkan segala kudrat yang ada untuk kami tidak terus-terusan menjadi mangsa fesyen akhir zaman.. atau lebih baik memakai pakaian muslimah.. kalau sangup berhabis-habisan untuk shoping beli pakaian akhir zaman kami mampu tak kan pakaian muslimah kami tak mampu:)^
yang macam nie kan yang kita semua bincangkan?


atau


nie lagi sesuai untuk kita yang moden:)

^kami cuba sedaya upaya kami untuk cube menjadi muslimah yang terbaik.. "sebaik-baik wanita adalah wanita yang tidak dipandang mana-mana lelaki dan memandang mana-mana lelaki^


^kami juga berazam untuk tidak ke karaoke dan wayang.. berhibur untuk lepaskan tekanan boleh tapi banyak cara lain lagikan.. ^



#semoga persahabatan kami terus utuh dan sentiasa berada dibawah redha Allah#
#aku sayang persahabatan kita#
#susah senang kita sentiasa bersama#

*kau lah teman kau lah sahabat*





DYANA FARIZZA
#pasti yang lain pun mengupdate benda yang sama#


No comments:

Post a Comment