saya

saya

Friday, 30 December 2011

hati mula mengila bila nampak:-

tak tahu kenapa semenjak - semenjak nie 
aku makin minat dengan handbag...

walaupun setakat nie koleksi handbag yang aku ada tak berapa banyak
tapi aku suka tengok handbag-handbag yang dijual secara online..

antara yang berjaya curi hati aku
cantik dan nampak sangat moden kan?
agak-agak kat bazar karat ada jual x? hahahha..:)

cantik tapi penasihat saya cakap tak sesuai untuk orang yang tak tinggi macam saya..
tapi cantik kan? pink dye sangat comel

macam mak aku yang punya 
tapi aku suka..
nampak macam sesuai untuk wanita yang berkejaya..

cantik kan? 
aku suka... nampak macam mahal tapi murah jek..
dapat gaji boleh lah beli.. hahha

aku suka bentuk dye..
tapi mak aku cakap beg macam nie tak molek sebab tak ada tapak..

beg macam nie aku dah ada..
tapi beg macam nie susah lah... 
nak kene buka ikatan dye...
leceh... 
tapi aku suka.. 
handbag pertama aku...

sumpah aku sangat-sangat suka beg macam nie..
sangat cantik...

beg nie pun dah ada dalam koleksi aku..
best pakai beg nie tapi dah koyak...
baru pakai 3 bulan terus koyak...
hmm... tapi masih ada dalam simpanan aku..
beg nie ada kenangan tersendiri dalam hidup aku..

yang nie sama gila sebijik macam beg mak aku...
beg nie senang jer pakai..
nak amik barang dalam nie pun senang jugak... 
tak payah buka-buka zip nyer...

*jiwa aku semakin mengila nak kumpul beg-beg nie...
*hobi terbaru kot..


maaf.. aku tak setia:

maaf 
:aku bukan seorang yang setia:

*tapi tak de kene kaitan dengan perasaan aku kali nie*

dulu aku sayang kau dengan encik yang teman aku beli kau
*SI BLACK

6 bulan kau berkhidmat untuk diri aku...
aku pergi class aku bawak kau
aku pergi exam aku bawak kau
kadang-kadang aku pergi jalan-jalan pun aku bawak kau..
tapi sekarang aku dah tak setia dengan kau
EH!! salahlah...
tapi sekarang aku dah jatuh cinta dengan yang lain..
tapi aku tetap sayang dengan en yang teman aku beli kau..

sekarang aku dah jatuh cinta dengan yang lain
aku dah sayang dekat yang lain
*SI RED
sebenarnya belum beli lagi..
tapi aku dah jatuh cinta...
cantik kan?
aku suka ...

tapi kau tetap aku sayang..
sama macam encik yang teman aku tu..
tapi kalau kau sanggup bermadu dengan si red itu 
aku tetap aku setia kau..
dan tak kan pinggirkan kau 
#chewah ayat ombak rindu dah keluar#




maafkan aku si black...
tapi kau tetap akan ada dalam simpanan aku...
kau tak akan jauh dari aku...
aku sayang kau tahu....
walaupun aku dah tak setia dengan kau
jasa dan kenangan kau dengan aku tetap banyak...

#aku tetap akan sayang kau sama macam encik kau#

maafkan aku black...
aku tetap sayang kau..
walaupun aku bukan seorang yang setia..


SI BLACK
kalau kau merajuk aku hantar kau balik dekat 
silver planet,Angsana..
hahhahaa...
sayang kau black..:)

TAPI RED kau jangan yakin sangat sebab
takut OTW nak beli kau aku akan berubah hati
sama ada jatuh cinta dengan yang lain
atau aku tetap akan setia dengan SI BLACK..

#semoga kebahagia tetap milik kita semua#

Terima Kasih

Terima kasih saya gembira..

saya tak nak post lebih-lebih kat sini..
biar jadi kenangan bersama yer...

mcd
setelah sekian lama tak makan nie kan?
last kalau tak silap masa bulan pose kn?

awak


saya


lokasi

bukan tak nak share apa yang berlaku hari nie..
tapi biar jadi kenangan kami berdua...
tentang perkara ini..
diari lebih layak..:)

#semoga kebahagian milik kita#
#walau dengan siapa pun saya tetap mahu kita berdua bahagia#
#semoga yang keruh kembali jernih#



Jika Allah menulis jodoh itu milik kita tetap kita akan peroleh
 walaupun kita terpisah buat sementara waktu ini...

#saya tetap doakan yang terbaik dalam perhubungan kita#

#purse bersama#
*kata2 yang masih ada dalam fikiran saya*

#tak sangka kan pakai baju sama walaupun tak merancang#
*hijau*

#tak sangka cerita yang sama#
*tentang dhia*

-setahun lima hari kita bersama-
-370 hari-

ikhlas dari hati ini,    
DYANA FARIZZA


Thursday, 29 December 2011

mereka sentiasa dekat hati

kali nie nak story pasal kawan-kawan terbaik zaman sekolah menengah saya..
dan terus menjadi sahabat sampai sekarang...
PMR dan SPM bersama...
tak pernah nak berpisah...
kemana pergi mesti nak bersama...
sayang korang sangat-sangat,,

first..
nak kenalkan si kembar comel nie...
syuhadda dan daya..
comel kan??

nak lagi detail
yg nie syuhadda
nama glamer dye MOD
dye nie adik

yg nie hiedaya
nama glamer daya
dye nie akak

pas2 yg nie
si manis...
nie fisza...

yg  nie si comel...
nie zue..

*mereka kawan-kawan terbaik saya*
*saya sayang mereka sangat*


melepak :kawan terbaik sepanjang zaman:

Assalamuailaikum...

Post kali nie atas permintaan kawan-kawan terhebat saya...
Berjalan bersama kawan terhebat saya dan bersama mummy tercinta...

mula-mula kitaorang ingat nak buat dekat pasir gudang...
tapi last-last dorang semua batalkan dan buat keputusan nak buat dekat kota tinggi...

*gambar aceng tak de...

*koyie pulak tak de...


happy birthday mummy:)
kteorg sayang  mummy...
terima kasih ilmu yang telah dicurahkan...

mummy suapkan semua anak didiknya

mummy with zika...

                                                                   mummy with me

mummy with ida

mummy with ayed

mummy with aceng..
*sorry gambar malas nak rotate

mummy with arip

mummy with panjang

mummy with lan
mummy with koyie..
*sory pic malas rotate..

tapi pic mummy dengan tipah x de lah.. sory tip...
tapi hanya ada tipah dengan aku...

happy kan kenangan nie...
aku pasti akan rindukan korang sebab korang kawan terbaik aku...

#i'm sexy and i know it#
#lagu favourite class kteorg#


Wednesday, 28 December 2011

terima kasih ALLAH

Alhamdulilah..
Allah kirimkan senyuman lagi untuk keluarga aku...

tahniah NADHIRAH MOHD DIN 
bangga sangat-sangat nie...
dah boleh keluar swift lah tak lama lagi..


kejayaan dan berjaya kita kecapi..

*tahniah cemerlang semester nie..
*tahniah dah boleh jadi jururawat..

nie semua berkat restu dan doa mak dan ayah..

terima kasih ALLAH...

syukur nikmat yang kau berikan dekat kami semua..

#semoga kebahagia tetap milik kami sekeluarga#

syukur Ya Allah...

hadapi dengan tenang jiwa

assalamuailaikum...
nak share sesuatu nie...

dulu-dulu
saya suka gambar nie
#sentiasa berada dalam keadaan sedih
#rasa ditindah
#rasa malu kadang-kadang nak berhadapan dengan semua orang

TAPI KALAU KITA SABAR DAN REDHA DENGAN TUHAN

kita kan dapat
KEJAYAAN 

dan

KEBAHAGIAAN

sesungguhnya jika kita sentiasa sabar dan redha dengan semua kehendak dan ujian tuhan pasti kita akan peroleh kejayaan dan kebahagiaan di akhir nanti....
walaupun ujian yang Allah bagi itu kadang-kadang tak mampu untuk aku tempuh tapi jika kita sabar dan selalu mohon kat Allah untuk kurangkan rasa itu pasti Allah akan bagi...
Allah tak pernah kejam dengan hamba-hambanya..
semakin kita diuji semakin kita dekat dengan Allah dan
semakin kita matang untuk jalani hari-hari kehidupan..
sesungguhnya jika kita diberi dugaan itu bermakna Allah nak kita 
sentiasa dekat dan memohon kepadanya..
jika dulu kita semakin jauh dari Allah
dan Allah beri kita dugaan
itu bermakna Allah masih sayang kan kita dan 
nak kita kembali dekat denganNya...

*syukur Allah masih sayang*
*biar tak dapat kasih sayang dari insan yang kita sayang,
janji jangan tak dapat kasih sayang dari Allah dan ibu bapa kita*

-sekadar berkongsi dari pengalaman hidup yang sebenar-


^SEMUA KETENTAPAN TUHAN,
TETAPLAH SUDAH,
HADAPI DENGAN TENANG JIWA,
SEMUA AKAN BAIK-BAIK SAJA^

Jangan penah berundur..

assalamauailaikum.. hmmm... tertiber dihimpit dengan macam-macam persoalan...

KAWAN
kawan.. maafkan aku.. bukan itu yang aku nak.. aku nak kau dengan semua sekali berjaya bersama.. jangan pernah kau salahkan takdir.. ini bukan penamat bagi semua nyer.. ini permulaan bagi hidup kau.. kau jangan pernah kenal apa itu erti kalah.. kawan.. aku bukan nak terus kau hilang dari pandangan hidup aku tapi.. buat masa sekarang aku belum bersedia untuk jadi kawan terbaik kau.. aku terlalu banyak kelemahan dalam diri.. aku tak sempurna macam yang lain.. kawan tolong jangan pernah nyesal dengan semau keputusan yang kau dah buat.. aku nak kau teruskan hidup kau walaupun kau sakit.. tapi percaya lah kesakitan yang kau rasa aku pernah rasa... kawan.. sabar.. kesakitan itu tak akan pernah lama.. kau masih muda.. masih banyak kejayaan yang kau boleh kecapi.. tak berjaya sekarang tak semestinya kau tak akan berjaya selama2nya.. kau harus berubah.. semua itu diri kau.. aku tak boleh paksa kau untuk berubah tapi itu semua hati kau.. aku bukan penasihat yang terbaik tapi kau kawan aku.. aku tetap nak lihat semua kawan-kawan aku berjaya..

#keluarlah dari kepompong hidup kau itu..
#dimana ada kemahuan disitu ada jalan
#tolong kawan tiada istilah sunyi dan tak boleh hidup tanpa DIA dalam hidup kau..
#kau ada tuhan yang kau boleh mengadu nasib kau

Tuesday, 27 December 2011

Kebahagian datang menjelma..

Assalamuailaikum w.b.t..

Pertama2 sekali aku nak memanjangkan syukur ke hadrat Allah sebab di sebalik dugaan demi dugaan yang aku dapat sepanjang semester ni akhirnya membawa kepada kejayaan disamping kebahagia untuk diri aku sendirI..

walaupun aku dihimpit dengan macam-macam dugaan,kesusahan.. boleh kata setiap hari sejak-sejak nak akhir sem air mata dengan hati aku sentiasa banjir dengan dugaan yang sangat-sangat susah untuk aku tempuh tapi alhamdulilah hari ni kejayaan dan kebahagia kembali aku gengam...

sekarang aku sedar Allah tak akan pernah menduga seseorang hambaNya diluar kemampuan hamba-hambanya.. Allah juga tak akan duga kita lama-lama sebab yang pahit akan manis juga akhirnya..
aku gembira sanga-sangat..


dan aku juga syukur dapat tunaikan semua janji-janji aku:-

# dapat tunaikan impian mak dengan ayah
# dapat bahagia kan hati mak dengan ayah
# dapat bahagiakan hati diri sendiri
# dapat sahut cabaran seseorang
# dapat buat mak dan ayah berbanga dengan kejayaan aku yang tak berapa nak jaga tapi terlaksana
apa yang mak dengan ayah nak sangat itu..


*aku dah tak tahu nak tulis apa sebab aku gembira sangat dengan kurniaan Allah kali ni...
alhamdulilah dan syukur Allah...

#YANG PAHIT AKAN MANIS JUGA AKHIRNYA#
salah lah bukan lagi nie yang paling sesuai sekarang nie..
tapi..

HANYA DI MERCU
                                                                       -AYU OIAM-

TERIMA KASIH
1. ALLAH
2.MAK DAN AYAH
3. KELUARGA
4.KAWAN-KAWAN
5, INDIVIDU YANG TERLIBAT SECARA LANGSUNG MAHUPUN TIDAK..






Monday, 26 December 2011

wedding abg bob

SELAMAT PENGANTIN BARU ABG BOB

jimmy & eja

tahniah dan selamat pengantin baru yer abg bob...

seronok dpt jumpe family belah ayah yg aq x pnh kenal...




Friday, 23 December 2011

KAU TINGAL SEKEJAP..

hp,bb,lap
kau 3 ekor y aq syg sgt tingal jb dlu yer...
t rabu aq jmpe ko taw...
bg aq enjoy puas2 tnpe ko 3 ekor disisi aq..
hahaha..

aq syg ko 3 ekor sgt2..
lg2 si lap nan bb...

bye2 jb
melaka saya dtg...


SUMPAH AKU TAK CEMBURU!!!

hahahhaa....
tak cemburu lah konon..
kalau tak cemburu tak adalah nak sebut benda 2 banyak2 kali...
tak adalah nak tengok bende 2 banyak2 kali...
2 cemburu namanya!!
hahhaha...
xpe dyana sabar yer...
SABAR ITU INDAH..
hahahhaa...
grrrr....

DUNIAWI JER SEMUA ITU (ayat nak sedapkan hati)
hahhaha...
apa2 jela janji bahagia...

*kemas barang esok nak g HOLIDAY
*DUNIAWI jer semua tu
*hati mesti kering!!!

AKU TAK CEMBURU TAPI AKU SAKIT HATI BILA TENGOK!!!
Ehh.. salah lah.. aku kene redha jela dengan takdir tuhan...
jawapan yang paling terbaik
#AKU KENE USAHA UNTUK DAPATKAN YANG LEBIH BAIK#

selamat malam...
tidur dengan tenang jiwa yer CIK DYANA FARIZZA
#SUMPAH AKU TAK CEMBURU#

cik dyana farizza_gadis tenang
wekkk!!!     

esok holiday!!! BEST!BEST!BEST!

ceh!!! pasrah bebenor gambar...
hahhaha...

SAMPAI SEREMBAN AKU NAK JUMPA BUDAK NIE!!

aida azwar.. rindu...

bye2...

holiday

esok melaka
lusa segamat
tulat kuala lumpur


Thursday, 22 December 2011

sekadar berkongsi..

inilah yang dinamakan jodoh. 
semua itu ketentuan Allah yang Maha Esa.
walau sehebat mana cinta kita kepada seseorang,
tetapi jika itu bukan jodoh kita,
pasti terpisah jua akhirnya.
terimalah siapa pun jodoh kita kerana Allah telah berjanji,
lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.
sebagai hamba-Nya,
berusahalah untuk menjadi yang terbaik
kerana disebalik kepahitan itu terselit jua setitis kemanisan.
tuhan jadikan manusai berpasang-pasangan,
jika tidak bertemu didunia,
pasti akan bertemu diakhirat.
pasti di syurga ada sesorang yang menunggu.
berdoalah agar dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat kita..


#kawan jangan sedih yer... Dyana doakan yang terbaik untuk kalian semua#
#Jodoh pertemuan kan urusan Allah, jangan pertikaikan#

#kenangan terindah#

selamat 365 hari

SELAMAT HARI 365 HARI
bukan hari ni sebenarnya
25 DISEMBER sebenarnya
tapi saya bz tarikh 2 so tak salah kalau
post awal sikit dari tarikh 2..
walaupun sekarang hanya tingal kenangan 
tetapi saya tak pernah lupe tarih 2 sampai bila2...
mungkin dengan cara bawak diri sendri lebih baik...


gembira#gadoh#suka#marah#merajuk#perasaan#takdaperasaan
makan#minum#nasilemak#mcd#pizza#nasiarab#nasiayam#tea'o
lepak#tamanbunga#hutanbandar#angsana#danga#stulang#tamanmerdeka
shoping#jusco#angsana#seget#pasarborong
pokai#masyuk#
~kenangan tetap kenangan~


pic ni kenangan kita..
so kalau kita ada jodoh pasti kita juga kan..

#saya nak minta maaf sepanjang 365 hari kita kawan
#ada terlanjur kata sorry.. hakikat dyana farizza memang mulut laser
#halal kan makan minum..
#terima kasih belanje2 selama kita kawan
#terima kasih sumbangan tenaga.. 2 x akan lupa sampai bile2..
#terima kasih ajar diri ini minum air panas..(seumur hidup x pandai minum air panas..)
#terima kasih purse hari raya
#terima kasih belanja buka pose
#terima kasih nasi tiap petang bulan pose
#terima kasih mee soto(tak kan pernah lupe)
#terima kasih ajar mkn sayur (tomato skrg fvrte)
#terima kasih layan otak gila sy..
#sorry setiap malam perasaan melanda jiwa ni.. (tq sbb sabar lyn minah perasaan)
#terima kasih tlg wt an skype baru (2 kenangan.. tak akan share nan cpe2)
#terima kasih cantikkn lap saya
#terima kasih sudi jd kawan


banyak lagi.. tapi ni yang paling istimewa..

*hadapi dengan senyuman*




happy birthday adek...

selamat hari jadi adik...

<3...